Translate

Translate

2013. július 25., csütörtök

Környezetünk - állatkölykök

Nagyon jó témára bukkantam, s mivel nálunk nagy kedvencek az állatok, úgy gondoltam, megpróbáljuk feldolgozni.

1. Mese: Móricz Zsigmond: Iciri piciri
és mivel ez a verses mese rövidke volt, belefért még egy
Berg Judit: Maszat a tanyán
( Innen megrendelhető http://www.pagony.hu/maszat-a-vonaton )

Az egyik kedvenc meséje Petinek. Nemcsak felolvasni szoktam, hanem közben megbeszéljük, milyen állatok vannak a képeken, utánozzuk a hangjukat stb.

2. Játék a szőnyegen:
a)előszedtük a Lego figurákat és házat építettünk:

 
b) A teheneket be kellett terelni a karámba (többféle háziállat volt a szőnyegen, ezekből kellett kiválasztani a tehénkéket. Bármelyiket lehet, nálunk ebből volt a legtöbb fajta):


c) Majd Peti behunyta a szemét és Gábor eldugta a pipit, ezt kellett megkeresni.

3.  Asztali fejlesztés:

Innen le tudjátok tölteni a Baby animal packot, amiben találhatók a következő játékok.
http://www.1plus1plus1equals1.com/SpringTotPack.html

a) Két darabos puzzle-kat kellett összerakni. Állatkölyök és anyukájuk.
Mindegyiket megneveztük, elmondtam melyik a háziállat, melyik a vadállat.




b) Ezután az egyik kedvenc Usborne könyvünkben (http://www.usborne.com/catalogue/catalogue.aspx?id=7101 ) kerestük meg a háziállatokat és miután Peti megkereste a plüssállatok párjait - ezt a feladatot magától találta ki :)))



megkerestük a matrica állatkölykökhöz tartozó felnőtt állatokat.






c) Ugyancsak a csomagból nyomtattam ki a cicát, kutyát és malacot. Kivágtam előre, majd miután megneveztük az állatkákat, egy A4-es kartonlapra kirakta Peti az állatokat egyesével. Közben megneveztük a fejet, hasat, farkincát, füleket, lábakat. Bár szerintem neki a 3 sok volt, végülis annyira tetszett neki, hogy még a kutyust is ki akarta rakni (bár a végén kis segítség kellett, hogy fenntartsam az érdeklődését).







Legközelebb majd felragasztjuk, most csak egymás mellé illesztettük a közös kép alapján. Kicsiknek érdemes különvágni a közös képet (amin rajta mind a három állat), így egyszerűbben tudják összerakni a darabokból a képet.

d) A színezés eddig elég távol állt tőlünk, most azért megpróbálkoztunk vele. Végülis csináltam belőle egy kis memóriajátékot. A színes zsírkrétákat rátettem a képekre (zöldet a cicára, sárgát a kutyusra stb.), majd kettőt levettem és kértem Petit mutassa meg, melyik képet kell kiszínezni az adott színnel. Nagyon ügyes volt, kettőt-kettőt majd hármat kellett megtalálnia. :) Természetesen, mikor megtalált egyet, kiszínezhette a képet.



e) Előre éreztem, hogy a következő játék valóban móka lesz és nagyon fogja élvezni Peti. Nem csalódtam, ötször ismételte meg, anélkül, hogy mondtam volna. :)))
A csomagban található kis állatok képeit szétvágtam és elrejtettem a színezett rizs közé-alá.

"Az állatok elbújtak a virágos mezőn, találjuk meg őket!"

A színes rizsben a kis kártyákat nem volt egyszerű megtalálni. :))

(Egy kicsit könnyebb, ha sima fehér rizzsel csináljátok meg a feladatot, nekem most nem volt itthon.)

Legalább 1-2 cm magas legyen a tepsiben a rizs, akkor lehet igazán benne jól keresgélni. :) A képek magukért beszélnek, ugye?! :)))




nincs itt...


itt sincs...


itt talán...


kééész! :))



4. Mivel ezt a foglalkozást kicsit későn kezdtük el, ezután márcsak az ebéd következett.

5. Egy kedves mesefilmet is találtam a témával kapcsolatban:





Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése